Lover of the Russian queen

Jag satt just och skrev på min Academic Paper-uppsats om den ryska tsarfamiljen och råkade snubbla över denna underbara låt av Boney M. Måste säga att de fått till det riktigt bra och de flesta grejer de sjunger är 100 % sanna. Det enda som är något knepigt är delen angående hans död eftersom det i allmänhet är ett mysterium - men det är ju en bagatell. Å, jag blir alldeles glad i kroppen av den här låten, trots att den berör ett så känsligt och sorgligt ämne, att jag bara vill dra på mig rullskridskorna, stora runda glajjer, skaffa ett afro och glitterkläder och därefter ta mig ett stort skutt rätt in i "That 70's show" och visa dem hur man egentligen dansar disco. Vad säger ni om det, va?



"For the queen he was no wheeler dealer
Though she'd heard the things he'd done
She believed he was a holy healer
Who would heal her son
"

Boney M - Rasputin

Kommentarer
Postat av: jossan

älskar låten, älskar boney m! :D (har dock ingen aning om vem denna tsar var haha)

åååh vi borde lätt ha 70s-party någon gång! :D

2010-02-01 @ 19:57:30
URL: http://yossaen.blogspot.com
Postat av: jossan

förresten - sjukt kul om man lyssnar på låten och samtidigt kollar på din lilla video/bildspel längre ner- helt i takt typ hahahah :D

2010-02-01 @ 19:58:42
URL: http://yossaen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0