100202 - 100520 - DEL II

Ja, varför inte fortsätta med mobilbilderna nu när jag har obegränsat med läxfri tid?

Under våren har jag, som vanligt, plöjt mig igenom en hel drös böcker och jag har liksom för vana att langa fram mobilkameran om jag hittar någon speciellt fin, tänkvärd eller spännande passage. Nedan finns tre utdrag;



Miranda July - Ingen hör hemma här mer än du (En novellsamling)



Emily Brontë - Wuthering Heights (tror jag, är faktiskt lite osäker...)



Charlotte Brontë - Jane Eyre



I slutet av mars var det också äntligen dags att avsluta utbytesresan och åka till Bilbao. Det var fantastiskt och landskapet i Baskien är verkligen som taget från en sagovärld. Där finns vågkluckande sommarkvällar (ja, i mars!) ...



... dramatiska bergsbyar med stormiga hav och...



... typiska medelhavsstränder med så finkorning sand att det nästan verkar ofattbart.



Men allt kommer till sitt slut så småningom och plötsligt var det dags att fira påsk på landstället i Värmland.



Där åt vi en himla massa god mat som tomater med mozarella...





...och syrran svepte ihop en supersmarrig fruktsallad.



Plötsligt fick jag för mig att jag skulle testa hur jag ser ut i mittbena (det är ju så modernt nu! :P) och fick mig ett gott skratt i spegeln. Det prövades inte igen.



Jag fortsatte på temat med att fotografera massa tatueringsförslag och hittade ett som jag faktiskt gillade ganska mycket. Fem små stjärnor för familjen. Cheezy? Jo... Men ganska gulligt. Eller?



Och så var det ju ALLA DESSA SKIVOR som fullständigt har ruinerat mig. Men kul har det varit på vägen mot finansiell undergång. Här var det Globala's Indienskiva...





... och vår egen USA-skiva såklart. Här ovan testade jag outfiten lite någon dag innan. Helfinfina posebilder :P



Över en natt försvann de sibiriska isvindarna från landet och ljumma kvällar banade väg för mysiga altansittarkvällar med stearinljus och rödvin. Mer av sånt, säger jag!



Men det är klart, skolan var ju hela tiden i vägen och verkade ha fått i uppdrag av någon högre makt att försöka ta livet av oss. Såhär såg vi alla nog ut mest hela tiden och Niklas var inget undantag...



... tur för honom att han genom ett trollslag kan bli fashioncool igen. Vi andra var halvroade över att inte ha denna fenomenala talang.







Fast på något sätt överlevde vi ändå och kanske berodde det på att vi spenderade våra helgkvällar klubbandes i källarlokaler drickandes öl.



Vi avslutar mobiluppladdningen för den här våren med en numera typisk eftermiddag; sol&chill i Bågen. Det är lite synd att det nog inte kommer hända så länge till för snart är skolan slut och då ska man ju leva vidare på annan ort. Men det tar vi en annan gång...

Kommentarer
Postat av: Ida

du var ju fett fin i mittbena ju!! :)

2010-05-24 @ 21:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0