Om distansvänskap





Hej, igen. Blev ett litet hopp emellan uppdateringarna där eftersom jag har haft en hel del plugg och faktiskt inte kunnat sitta vid datorn alls. Men nu hade jag lite tid innan jag blir tvungen att sticka iväg till, hör och häpna, scouterna. Det jag loggade in för att säga är jag jag har fått veta nu i veckan att min kära vän Fia tillfälligt kommit hem från sina studier i Frankrike och det är delvis henne jag ska träffa ikväll. Vilket ska bli jättekul!
   Det är lustigt det där med att folk reser bort av olika anledningar och stannar borta länge. Man kan ju tro att när denne kommer hem igen så är mycket emellan varandra förändrat eftersom så mycket har hänt medan personen i fråga var borta. Men jag har snarare märkt att man faktiskt tar vid precis där man lämnade av och jag känner snarare att jag kommit närmare Fia eftersom jag verkligen tagit mig tid att mejla och hålla kontakten. Självklart vore det bästa att hon var hemma i Sverige med mig men det fungerar förvånadsvärt bra på distans också. Har ju visserligen förståelse att förhållanden inte fungerar på samma sätt men det beror ju också på att man har en annan slags kontakt då.
 
Okej, nu måste jag verkligen gå men ni får ha det så bra och jag slänger in två bilder på mig för er att... Skratta åt? Oavsett, hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0