Om trummslag och riskorn

I morse gick jag upp tidigt. Kände mig pepp. Kollade temperaturen, härliga 24 grader (och inte stekande 33 som den tenderat att stå på ett tag). Drack lite närande multivitaminjuice. Startade datorn och mätte upp en ny löparsträcka på Eniro. Allt var perfekt. Lite mer moln än vanligt och lite mindre stekande sol. Då, plötsligt, hör jag det. Stora trummrytmer som slår över husen. Högre för varje gång. Plötsligt ett ljussken och nu låter det som riskorn i ett rör utanför fönstret. Åskan går värre än någonsin tidigare i år och regnet vräker ned. Modfällt lägger jag mina löparplaner på hyllan för idag. Kanske imorrn. Nu ska jag äta en banan och läsa lite. Vad kan man annars göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0