Om Läroverksfejden, igen

Idag var det dags för sista och avgörande delen i läroverksfejden, läs mer här, och grenen var fotboll. Okej, alla vet att Södra inte har världens bästa lag i motsats till Östra men vi var taggade till tusen. Efter första matchen mot Östra, vi förlorade med 4-1, deppade vi inte ihop utan fortsatte sjunga kampsånger, pepplåtar och... hånande sådana mot de andra skolorna. Vi visste att vi bara kunde förlora tävlingen om Kungsholmen vann och vi kom sist. Så alla hade humöret uppe. Men i mitten av andra matchen, då det redan står två pikébussar med poliser utanför Zinkensdamms IP, så tänder någon från Norra en smällare/raket (Kungsholmen hade redan tidigare blivit tillsagda för att de haft en bengalisk eld) och hela tävlingen blåses av. Alla matcher avbryts. Vi får höra av elevkårsstyrelsen på Södra att vi vunnit publikpriset men det tror jag så mycket jag vill på förräns det är bekräftat. Snopna får vi gå där ifrån i ovisshet om vi har vunnit eller inte. Så vad händer nu?

Kommentarer
Postat av: Elin

Haha, jag har varit så himla arg hela dagen pga läroverksfejden. Jag fick hela min arbetsplats att bli arg å Södra Latins vägnar också. Det kändes lite fint.



Sen dessutom hade ju Östra Real också mesat sig; de tände ju en eld på någon bänk precis innan matcherna började. Orka!!!!

2009-05-07 @ 20:52:29
URL: http://thetalesofelinthenerd.blogg.se/
Postat av: anonym

Jag går inte på Södra Latin, men jag vill ändå gratta er för segern. Tyckte faktiskt att ni förtjänade det (om ni nu vunnit).

Tyckte det var jävligt dumt av norra att tända eld, när vi faktiskt blivit tillsagda att inte göra det för att matchen då skulle avslutas. Dumt!

Spana gärna in mitt blogginlägg angående detta ;)



2009-05-08 @ 20:05:40
URL: http://myrealself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0