Om obalanserade körsbärsträd



Jag har fotat lite blommor i helgen, som alla andra. Körsbärsträden i Svartlösarondellen, Älvsjö blommar nu och får bli ett substitut för Kungsträdgården som jag inte orkar åka till. Det lite synd bara. Synd att några, antagligen berusade, ungdomar sågat ned ett av körsbärsträden i rondellen. Förut stod tre, vackra träd i en triangel. Balanserade och kompletta. Nu är det bara två stycken i obalans som står där och är ofullständiga. Det är synd. Men två är väl bättre än en som är bättre än noll men sämre än tre. Så jag nöjer mig med körsbärsträden som finns kvar. Och fotar dem. Det är intressant att stå mitt i en rondell och fotografera eftersom alla bilar som åker runt omkring en tittar så konstigt. Jag hör hur de tänker "Men varför står flickan mitt i rondellen? Tänk om någon galning råkar köra igenom den och rakt in i henne. Då blir det ingenting kvar. Vad gör hon där?" Men jag låtsas inte om det utan står kvar där med kameran i handen och fotar blommor som om det inte fanns någonting förutom jag och blommorna. Och bilisterna tänker och åker runt och jag står kvar.
   Det är snart sommar igen. Vart tog förra vägen?

Kommentarer
Postat av: Petra

Har någon sågat ner ett träd! Miffon.

Natha, du är grym på att fotografera :) Jag önskar att jag hade såna skills.

2009-05-04 @ 13:16:02
URL: http://blackfalcon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0