Avatar

Äntligen klar! Jag har ingen aning om hur lång tid det här har tagit men det är nog ett par timmar. Jag måste säga att jag är riktigt nöjd med hur det till slut blev. Det är verkligen utmanande för kreativiteten att skapa sånt här helt utan vägledning - men man blir ju också så glad när man lyckas. Allt är nog inte helt hundra eftersom jag inte sett filmen men jag tycker jag gjorde en bra tolkning på hur jag skulle se ut som en na'vi. Eller vad tycker ni?

Det som var absolut klurigast var att försöka få håret att se naturligt mörkt ut. Att göra ljust hår mörkare är alltid mycket klurigare än tvärt om eftersom fejkat mörkt hår lätt ser platt och dött ut. Men nog tjatat, nu får ni se bilden.

Före: Jag valde den här bilden, som ni sett förr, eftersom den var ljus och tagen rakt framifrån vilket underlättar mycket då man ska manipulera med ansiktet.


Efter: Na'vi



Här nedan är också en mindre version så ni kan se precis hur jag förändrat ansiktet osv. Finns det förresten något intresse att se några steg på vägen, alltså hur jag gjorde?

Översikt:



Detaljer:






Kommentarer
Postat av: Henrik Bergau

Jag fick mitt svar ;) Väldigt bra! (Som vanligt!) Du har verkligen talang och viljan!

2010-01-05 @ 13:00:39
Postat av: Sandra

sv: tack ! :)



shit va cool bild ! är det inte svårt att göra sån ?

2010-01-05 @ 14:05:15
URL: http://ssandys.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej!:)

Tycker att du är grymt duktig på att fotografera, men jag skulle väldigt gärna se hur dina självporträtt skulle se ut om du använde reflexskärm:)

2010-01-09 @ 16:45:33
URL: http://marrifol.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0