Färgade linser, den billiga varianten

Okej, så jag har någon slags fascination för ögon. Jag vet inte varför men jag antar att det har med allt det där om "själens spegel" att göra. I vilket fall så har jag alltid undrat hur jag skulle se ut i olika ögonfärger och har nyligen tittat lite på färgade linser. En definitivt billigare variant än att skaffa färgade linser är att helt enkelt öppna Photoshop och ändra ögonfärgen. Det är väldigt enkelt. Det enda jag har gjort i exemplen nedan är att först redigera bilden som vanligt i Camera Raw och därefter lägga på ett justeringslager kallat "Color Balance" (i eng. Photoshop, vet inte vad det heter på svenska men kanske "Färgbalans"?) och skapa en lagermask så att det bara är ögat som ändrar färg. I justeringslagret har jag sedan bara dragit i reglagen tills jag tyckt färgen blivit som jag vill ha den och - voilà, nya ögon! Vilken färg tycker ni passar bäst på mig? Den första är den jag har just nu.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0