För hela Sverige? Ser inte så ut längre...

Förlåt för hemskt dålig uppdatering men jag har blivit sjuk igen, rejält sjuk. Så hela härliga lördagseftermiddagen spenderades på närakuten för att försöka reda ut varför jag mår så dåligt. De hittade ingenting annat än virus och sa att jag ju kunde ta hostmedicin. Jamen, tack för den. Så nu har jag försökt köra en kur för att bli frisk igen (kuren involverar hostmedicin, halsgurgel, ipren, alvedon, whisky, nässpray och massor av sömn) men det verkar inte ge så mycket resultat. Det känns... inte bra. Så idag är jag fortfarande kvar i Stockholm och missar en föreläsning på universitetet för jag kan helt enkelt inte ta mig upp till Uppsala just nu. Jag är så trött på att må dåligt.

Ovanpå allt detta så måste jag verkligen plugga jättemycket för nu närmar sig tentan alltför fort och jag har inte ens läst alla kapitel än, långt ifrån lärt mig allt. Panik. Ja, och såklart vaknade man upp i morse till ett Sverige som återvalt en blå regering på fyra år till och dessutom släppt in ett främlingsfientligt parti i vågmästarroll i riksdagen. Härligt, härligt, härligt. Vart är världen på väg, egentligen? Nazi-Tyskland nästa?

Så här ovanför visar jag hur jag hade velat att Sverige skulle ha röstat: för ett jämlikt och demokratiskt samhälle. Nästa gång blir det vår tur igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0