Nyfärgad!

(varning för detaljerad beskrivning av mitt besök hos frisören)

Igår gjorde jag det äntligen. Jag gick till frisören. Till Salong Rulo närmare bestämt. Jag var inte helt lugn kan jag ju medge men eftersom en tjej i min klass redan gått ditt - och fått fint hår - så kändes det rätt bra i alla fall. Min frisör visade sig vara en ung litausisk tjej med hyperblonderat kort hår vid namn Irina. Efter att ha förklarat vad jag ville ha - samma som jag hade fast utan utväxt - så analyserade hon hela mitt hår. Det var rätt coolt hur hon gick igenom allting och konstaterade diverse saker; "den här färgen är inte jämn över håret", "dina toppar har en askigare ton än längderna", "här har du solskador", "vill du ha den här nyansen här" osv. Till slut så kom hon fram till vad som borde göras och efter lite tvekanden från mig gav jag upp och lät henne fixa det. Det visade sig vara en god idé. Hon var otroligt noggrann och efter att jag färgat hela håret och torkat det så tittade hon på det och konstaterade att en del blivit lite för mörk - varpå hon slängde i slingor där igen och jag fick sitta ett tag till. Vid klippningen så tittade hon också igenom hela mitt hår och sa att hon tyckte jag måste klippa bort mina solslitna toppar, få lite mer liv i fallet och göra någonting åt luggen. Jag bara nickade och kände inte ens för att påpeka att hon inte fick ta för mycket på längderna som jag brukar säga - hon bara verkade förstå intuitivt vad jag ville.  Därmed gick jag också ut från salongen 4,5 timme efter jag kommit in och kände mig helnöjd. Jag tror faktiskt jag sällan varit så här nöjd med mitt hår. Sen så kostade det ju också därefter men €105 för allt hon gjorde är fortfarande ett bra pris som absolut inte skulle kunna slås i Sverige. Kort sagt; jag är sjukt nöjd. Känns superhärligt att äntligen slippa min hemska utväxt! 

Här får ni några kassa webcambilder på håret. Det är egentligen inte alls så där gult utan det är slingor i två nyanser; en lite kallare blond och en lite guldigare.






Kommentarer
Postat av: Rebecka

Ser jättefint ut!!!

2011-04-15 @ 10:27:02
URL: http://ajajkapten.blogspot.com
Postat av: f

snyggt! å jag kommer hemskt gärna på besök. fattar inte vilka datum jag kan komma bara... typ slutet av maj, början av juni passar mig tror jag.

2011-04-15 @ 10:27:37
Postat av: Sara

Snyggt! Snart får man se det irl :D

2011-04-22 @ 12:33:15
URL: http://grasparven.blogspot.com
Postat av: tyraelvira.blogg.se

sötnos!

2013-03-12 @ 11:13:13
URL: http://tyraelvira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0