The day of revelations

Idag har hela dagen spenderats på stranden, igen. Man måste faktiskt fixa lite bränna när man bor i Barcelona. Min vithet börjar bli lite skämmig. Så jag och Ida traskade dit i morse och det tog en evinnerlig tid. Vi tänkte att vi ju bodde nära stranden men när man är på "fel" sida, som vi var idag, så tar det typ en halvtimme att gå. Nåja. Det var i alla fall jätteskönt i solen och vi mötte upp några från min klass och solade och badade (eller inte jag. Jag badade dock i förrgår och jag, största badkrukan, är väldigt stolt över det!). När det sedan var dags att gå hemåt igen så våndades vi så över promenaden att vi starkt funderade på att ta en taxi hem. Till slut beslöt vi oss iaf för att bege oss mot tunnelbanan istället. Till detta hör att vi under tiden vi bott här beklagat oss över att tunnelbanan inte går från oss till stranden, utan att man behöver byta linje. Så döm av chocken när vi når stationen och ser att den ju visst gör det! Vilken uppenbarelse!! Så vi var hemma på under tio minuter. Lyckan var total.
När man nu senare summerar dagen så kan man se den i form av andra uppenbarelser vi nåtts av:
  • Jag ska hitta en bra tattueringssalong och tattuera mig här - det är ju mycket billigare!
  • Jag har inte vågat gå till frisören här för att färga håret i rädsla över att jag ska komma ut randig som en tiger. Men via en klasskompis som fixat sitt hår har jag fått tag på en blond frisör som kan färga blont hår. Så nu har jag bokat klipptid! Tiden med utväxt är snart slut.
  • Vi ska köpa toning på Carrefour imorgon och färga Idas hår! Att vi inte gjort detta ännu är märkligt eftersom vi pratat om det. Men nu är det dags.
  • Jag och Ida hittade idag, bredvid ett överfullt McD i hamnen, ett fantastiskt falafel- och kebabställe. Som dessutom var helt tomt.
  • I förra veckan planerade vi att göra falafel men avfärdade det sedan i brist på ingredienser och på grund av hög krångelfaktor. Men så sa en klasskamrat idag att vi ju bara kan göra kikärtsbiffar! Herregud att vi varit så enspåriga! Här det det göras kikärtsbiffar!!
Så det har varit en bra dag idag. En ledig dag. Imorgon börjar dock skolan igen. Tis-Tors 9:30-12:30 är vad som här kallas en riktig hästvecka. Men jag ska uthärda för snart är det helg igen. :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Du verkar ha det så himla bra :) Vad ska du tatuera in för nåt? PUSS!!

2011-04-12 @ 00:51:53
URL: http://grasparven.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0