Värmlandsögonblick pt. 4

Okej, så det har kommit lite emellan, minst sagt, men nu kommer de sista (?) bortglömda ögonblicken från Värmland.

Jag fick ju, äntligen!, ett eget rum så först bjuds på lite bilder från det. Vad tycks?



Gamla vikskärmen från "barnrummet" fick följa med en trappa ned till mitt rum. Tyckte det var ganska smart för den fångar upp ljud bra och gör att mitt rum inte ekar trots att jag inte har så mycket grejer i det.



Lite utsikt genom mitt fönster, dvs. mina grannars hus.



Jag hittade en stol i ett av våra förråd som jag tog ut och tvättade ren så nu står den i rummet också. Dessutom köptes en spegel på second hand, fast jag har inte satt upp den än, och tre tavlor, som jag har satt upp men inte när det här fotot togs.



Min gudfars gamla whiskeyglas diskades upp och ställdes i fönstret. Fast bara tillfälligt för nu står de i min garderob här hemma, fast också det bara tillfälligt för de ska med upp till Uppsala snart. Förhoppningen är att de kommer bli finfina ljuslyktor.



Haha, den här skylten gör mig alltid lika glad. Människor i Värmland har verkligen humor. Dessutom spelar det liksom ingen roll hur många gånger de tvättar bort ö:et - prickarna kommer alltid tillbaka ändå.



Å, söta Wilma trivdes verkligen bland all grönska. Stackarn som måste vara inne enda tills nästa sommar nu...



Som ni nog minns att jag sa så var jag ju och fyndade på loppmarknad. Här är klockan, boken och filmen jag köpte. Alltihopa kommer att få följa med mig upp till Uppsala dock och är därmed inte kvar där de fotograferades.



Här är det finaste jag hittade. Den här klockan är verkligen helt sjukt vacker. Kan inte fatta att de tog 20 pix för den. Jag menar - titta på den! Den är typ det vackraste jag sett. Kommer definitivt att använda den ofta så snart jag putsat den lite.



I förra inlägget bjöd jag ju på lite låtar och däribland en av mina favoritlåtar. Jag gillar den faktiskt så mycket att jag satt och kämpade en duktig halvtimme med att skriva ned den på min skrivmaskin, som jag också loppisfyndat, fast i vintras, när jag var i Värmland. Så nu ligger den som ett kärleksbrev på min byrå i rummet och väntar på att jag ska komma tillbaka igen.



Och så en liten bild på vad som slutade som min systers smoothie en eftermiddag. Måste säga att den var mycket snyggare pre-mixningen.

Kommentarer
Postat av: Ester

thanks honey. älskar dina bilder, de är så otroligt vackra!

2010-08-09 @ 21:58:00
URL: http://bixbite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0